افزایش یک میلیون بیکار به لشگر بیکاران در یکسال اخیر


شیخ الاسلامی درباره نرخ اعلام شده بیکاری در کشور، گفت:«
این عدد به معنی افزایش یک میلیون به نفر به تعداد بیکاران است و این در حالی است
که در یک سال گذشته، حدود هشت ماه من در راس وزارت کار بودم، اما احساس مدیریتی من
به من می‌گوید که این عدد درست نیست».
به گزارش ایسنا، وزیر کار و امور اجتماعی در نشستی
صمیمی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، درباره آمار نرخ بیکاری در کشور با
اشاره به این که در همه جای دنیا مراکزی رسمی وجود دارد که آمار مربوط به نرخ
بیکاری را ارائه می‌کند، گفت: «البته تهیه آمار کاری سخت، پیچیده و علمی است و هر
کس آماری بدهد، می‌توان با او درباره آن بحث کرد، به جز مرکز‌ آمار».
وی با بیان این که به همین دلیل وزارت کار هیچ وقت آمار
نمی‌دهد و همه آمارش مستند به نتایج اعلام شده توسط مرکز آمار ایران است، ادامه داد:
«چند روز پیش هم خبرنگاری از من از نرخ بیکاری فصل بهار را پرسید که من گفتم هنوز
این عدد توسط مرکز آمار اعلام نشده است».
وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه با بیان این که “من
هم به آخرین آمار مرکز آمار ایران منطقا اشکال می‌گیرم و حاضرم استدلال کنم این
آمار نمی‌تواند درست باشد”، گفت: «براساس آخرین رقم اعلام شده، نرخ بیکاری ۳٫۵ درصد
نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است. این عدد به معنی افزایش یک میلیون به
نفر به تعداد بیکاران است و این در حالی است که در یک سال گذشته، حدود هشت ماه من
در راس وزارت کار بودم، اما احساس مدیریتی من به من می‌گوید که این عدد درست نیست».
او ادامه داد: «بالاخره ظرف یک سال اخیر واقعا نزدیک یک
میلیون بیکار نداشته‌ایم. شاهد زنده آن هم آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری است که
این عدد از پارسال تا امسال فقط ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. نمی‌شود یک
میلیون نفر بیکار شوند و فقط ۲۰ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری بگیرند».

منبع:سایت کلمه

هیچ نظری موجود نیست: